رابطة الكونغ فو ووشو بالمسيلة

(¯`°•.¸¯`°•.أهلا وســـــــهلا بـك زائرنا الكـــــــــــــــــريم .•°`¯¸.•°`¯)

(¯`°•.¸¯`°•. أنـت لـم تقــــــــم بتسجيــــــــل الدخــول بـــــــــعد .•°`¯¸.•°`¯)

(¯`°•.¸¯`°•. يشرفـنا أن تـــــــــقوم بالدخــــــول أو التسجيـــــــــــل .•°`¯¸.•°`¯)

===>°•¯`°•.......( إدارة المنتــــــــــــــــــــــــدى).......•°`¯•° <===

(¯`°•.¸¯`°•.أهلا وســـــــهلا بـك زائرنا الكـــــــــــــــــريم .•°`¯¸.•°`¯)

(¯`°•.¸¯`°•. أنـت لـم تقــــــــم بتسجيــــــــل الدخــول بـــــــــعد .•°`¯¸.•°`¯)

(¯`°•.¸¯`°•. يشرفـنا أن تـــــــــقوم بالدخــــــول أو التسجيـــــــــــل .•°`¯¸.•°`¯)

===>°•¯`°•.......( إدارة المنتــــــــــــــــــــــــدى).......•°`¯•° <===
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

رجل بخيل

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
محمد
الرتـــــــــــــــــــــــــــــــبة
محمد

مساهمات العضو : 133

رجل بخيل Empty
مُساهمةموضوع: رجل بخيل   رجل بخيل I_icon_minitimeالأربعاء مايو 12, 2010 5:24 pm

القصه بعنوان : البخيل تعالوا نشوف كيف يورطونه ابنائه فى مقالب وكيف بسزاجته يصدقهم............ هيا بنا نبدأ القصه.... هو رجل يعيش مع اسرته الصغيره المكونه من الام وطفلين{ولد وبنت} وهو الاب........ورغم من ان اسرته صغيره الا انه بخيل ......فيورطوه اطفاله فى مقالب ليتعلم منها الكرم ومن هذه المواقف ما يلى: قام وليد {ابنه} يوم عيد ميلاده بدعوة اصدقائهعلى حفلة عيد ميلاده .....وعندما اخبر والده عن هذه الحفله رفض وظل وليد يحاوره فعلى صوته مصرا على الرفض ....{ماذا يفعل هذا المسكين بعد ما قام بدعوة اصدقائه على عيد ميلاده؟؟؟} فقام وليد بتنفيذفكره جائته اثناء مخاطبته لوالده وهى: قال وليد لوالده: ابى هل تريد اصدقائى يعرفون انك بخيل ويجرون خلفك فيكل مكان بالرق والمزمار والتصفيق وهم يغنون لك بالبخل ...................فتخيل الاب الموقف وقال : البخل لا ... انا لست ببخيل فقال له وليد: اذا لماذا لا توافقنى على هذه الحفله ؟؟ و اوعدك بعدها سأقول لكل اصدقائى انك كريم والدليل موافقتك على هذه الحفله فيقول الاب : وستتكلف الحفله مبلغا كبيرا .......اليس كذالك ؟ وليد: {1500جنيها} الف وخمسمائة جنيها فقط......... الاب: نعم.........هما {300جنيها } ثلاث مئة جنيها فقط لا غير . وليد: 300جنيه ماذا يفعلون فى هذا الزمن الاب:خلاص يبقى بلاش وليد:وهو عيد الميلاد كمان فيه فصال الاب: انت هتجادل ..............هسحبهم منك وليد: لا ........خلاص.......... حلوين الاب: ايه رأيك فى ابوك كريم هه وليد {مخاطبا نفسه} : 300 جنيه وكريم الاب: بتقول حاجه يا وليد وليد: هه بقول طبعا كريم يا بابا يا حبيبى الاب{وهو يفتخر بكرمه} متخليهم 200جنيه وليد: نعم يا بابا بتقول حاجه الاب: لا.......لا..........خلاص يا ابنى وليد : كنت احسب هبه{ابنته}: يا بابا انا عايزه فستان جديد لحفلة عيد ميلاد وليد الاب {يخاطب نفسه}: انا لسه باكك 300جنيه دلوقتى هبه : بسرعه يا بابا هات الفلوس عشان اجيب الفستان الاب: بكام الفستان يا بنتى هبه: 250جنيه بس يا بابا الاب: ليه ................انتى هتشتري المحل كله وتيجى هبه : نعم يا بابا بتقول حاجه الاب:هما 80جنيه مفيش غيرهم هبه : طيب بس هات 5جنيه كمان الاب : ليه........زززيعنى 5 جنيه هبه : اصل الفستان ب85جنيه وانا عملت حسابى وقولتلك 250جنيه الاب : والله عال ....................مش فيه غير المفعوصه دى كمان اللى هتضحك عليا . يا رب تكون القصه عجبتكم شكرا ليكم .............................انتظر تعليقكم
nidale
nidale

مساهمات العضو : 94

رجل بخيل Empty
مُساهمةموضوع: رد: رجل بخيل   رجل بخيل I_icon_minitimeالخميس يونيو 24, 2010 4:32 am

بارك الله فيك اخي

رجل بخيل
صفحة 1 من اصل 1